Monday 11 July 2011

:: Majlis Pertauliahan KOR Suksis IPTA 2011 di UTM, Skudai ::

Assalamualaikum....

Alhamdulillah selamat sampai semula ke UMP selepas menghadiri Majlis Pertauliahan KOR Suksis IPTA 2011 yang berlangsung di UTM, Skudai.. Jauh berjalan, dari UMP ke UPM menghadiri Majlis menyambut menantu Tuan Mustapha yg diadakan di Dewan besar UPM..


mke riang je.. hoho~~





1st time pakai baju korporat g kenduri kahwin.. then, diperhatikan oleh org awam n mybe diorg pn heran, rombongan dari mana la ni kn?? smpai de kwn cakap, 'Kak Tqah, kita ni mcm anak yatim yang slalu g knduri 2 je, beratur nk amik bunga telur' ngee~ spe ckp 2?? hoho..


mjlis kwen anak Tuan Mustapha..

ske baby.. huhu...




Usai dari Majlis sambut menantu, KOR Suksis UMP bergerak ke Johor Bharu sebelum menghadiri Majlis Pertauliahan KOR Suksis IPTA 2011 di UTM, Skudai pada keesokkan ari nya.. ;)


Xyah pnjang2 cte la ye, spe yang g mjlis 2 mesti de rasa suasana kat sana mcm mana.. ngee~ Dan secara peribadi, bermual nya mjlis tersebut, diri ini rs mcm turut serta sekali dgn senior2 yng bakal ditauliahkan..
bakal2 insp KS 

ni pn..bakal jgk.. hehe..




Pertama kali mnjejakkan kaki ke UTM, Skudai adalah apabila Tqah sekeluarga menghadiri Majlis Pertauliahan PALAPES Pak Lang Tqah yg pada msa 2 mnjadi penuntut di UTM Skudai.. 









Apa yang Tqah rs dulu dan sekarang adalah sama, getaran dalam hati nya tetap sama, cuma apbila dh dewasa ni, rasa mcm 'Wah, xsbarnya nk tauliah, nk jd cm senior2 yang lain, nk jd mcm Pak Lang dulu' ^_^ 


Padang yang sama, majlis yang sama mmbuatkan ati Tqah jd sebak tiba2.. dan berfikir betapa bangga nya Mak Ayah mereka smua tengok pertauliahan ni.. ni baru tauliah KOR Suksis, akan datang, tauliah untuk Ijazah plak.. Kegembiraan berganda.. :)


Bermula dari perkataan pertama yang dikeluarkan oleh ketua perbarisan tersebut, bulu roma tegak je berdiri.. hehe.. kesian kat abg 2, suara smpai xde dah dok jerit bg arahan, sdangkan Tqah nk bg arahan kat skuad pn xlepas.. huhu.. 





Lepas 2, bermula nya baris masuk padang, sampai henti seiring dgn alunan skuad pancaragam bagi memeriahkan lagi majlis.. Diikuti dgn acara tabik hormat kpd Komandan KOR Suksis UTM, kawad kehormatan, ucapan dari Komandan KOR Suksis UTM, dan selingan pertunjukan dari udara.. Akhir sekali, perbarisan keluar baris dan menuju ke Dewan Utama UTM untuk sesi pertauliahan.. 


antara senior yang ditauliahkan.. ;)

tuan Nazri.. senyum je..  ^_^



Alhamdulillah, selesai semua dan senior2 sudah bergelar Inspektor KS.. Tahniah ye Tuan dan Puan sekalian kerana menyemai 3 tahun dalam KOR Suksis dan inilah hasilnya.. Meriah sgt.. Usai dari 2, kami yang junior ni pn bertolak balik ke UMP..ngee~ 


UTM, Skudai mnjadi kenangan.. =)

riang ria.. =)


Tqah ble ye?? agak2 sempat or x??? hehe ^_^


*yang baik jdkan pengajaran dan yang buruk jdkan sempadan ( apa yang dirncang pd awlnya tidak semestinya akan mnjadi, take note that after this jgn terlalu berharap sgt dh, keputusan bley berubah2.. ngee~~ slamat beramal.. )


maaf ye, gmbar peribadi, ngee~~ then, Tqah mintak kebenaran amik gmbar acara 2 ye.. thank you.. :)

Wslm...

No comments: